Stránek nabízející letenky je ohromné množství. Stejně jako u nabídky ubytovacích služeb jsou na trhu Meta search vyhledavače (MS), jako je Kayak, Momondo a Skyscanner, které vyhledají požadované lety v nejnižších možných cenách a kombinacích u jednotlivých agentur (Expedia, Kiwi, Travelocity, Tripsta, Gotogate, Letuška, Pelikan…) i samostatných leteckých společností.
Záleží na každém cestujícím, kterého prostředníka a vyhledavač používá. Já se řídím jednoduchým pravidlem. Nejprve si vyhledám časově nejpříjemnější a cenově přijatelnou variantu letu přes MS nebo agentury. Následně tuto variantu koupím přímo u provozovatele letu (například Turkish Airlines, Emirates, Wizz Air…).
Nákup přímo u letecké společnosti se nemusí jevit vždy jako nejlevnější varianta oproti některým agenturám. Bohužel agentury vědí, že cena je jednoduše srovnatelná ve velkých vyhledávačích, a proto se snaží uměle snižovat svou cenu a následně je nutné během rezervace přes ně dokoupit jinak standardně nezpoplatněné služby, jako je upozornění na změny letu, výběr místa v letadle a při platbě běžnou platební kartou je naúčtován další vysoký příplatek, protože platba kartou zdarma je pouze pro specifickou verzi karty, kterou téměř nikdo nevlastní. Nemluvě o nulové možnosti komunikace se zákaznickým servisem těchto agentur.
Zvláštní kapitolou jsou vyhledavače, které se specializují pouze na nízkonákladové letecké společnosti Azair.eu (zatím převážně pro lety po Evropě) nebo nízkonákladové společnosti, které jen někdy spouštějí nabídku i na jiných platformách než jsou jejich vlastní stránky jako je AirAsia operující v Asii.
Svět letenek se zdá být kvůli různým pravidlům, omezením a rozdílné nabídce velice komplikovaný, ale není tomu tak. Stačí používat selský rozum a získat základní povědomí o kupování letenek. Není nutné znát každého poskytovatele a prodejce letenek, jen je zapotřebí mít ty své oblíbené a naučit se s nimi pracovat.