Pokaždé má náš článek jasný koncept: proč sem, jak jsme plánovali, obsah, dojmy a kolik nás to stálo. Tak tahle to přesně nebude 😊

Prostě vyšly dny bez dětí, s dobrým počasím a autem po servisu vše s jasnou představou, hlavně ať to není daleko 😊

Já: „Kolem Fussenu je spousta krásných panoramat.“

Mára: „Jak dlouho se tam jede?“

Já: „5,5 hodiny“

Mára: „jop, a kus vedle je GaPa…to zní jako plán“

Jasně, u mě proběhlo něco ve smyslu: světýlka, kanystr s vodou, ať nám ladí povlečení a spacáky. U Máry proběhla instalace Camp4Night na 1.noc a 1.místo na spaní a hlavně DOBŘE HODNOCENÉ RESTAURACE V OKOLÍ. Oba dva jsme měli asi spoustu otazníků, a možná i skrytých „ALE“, jenže: KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOB. A my chtěli oba dva.

A naše 5denní punková dovča proběhla naprosto luxusně, bez sebemenších zádrhelů, tak nějak plynula hladce jako ten nejlepší balzám pro 2 za 6000,-Kč.

• Peugeot Teepee se stal naší ložnicí s naftou za 62 éček
  • Břehy jezer naší jídelnou
  • Alpské řeky naší koupelnou
  • Studánky a pítka naší zásobárnou
  • Obchody a restaurace/kavárny se staly naší spižírnou za 154 éček
  • Občasné parkování, vstupy a průjezdy 17 éček

Jaké to bylo?

1.den

Probouzíme se jako začátečníci tady.

A jelikož nejsme ještě ošhlehaní a pořád jsme dost rozmazlení, pospícháme na snídani a toaletu do pekařství Bäckerei M. Schuster. Máme to kousek od Fussenu, a tak sedáme do auta a přibližujeme se dnešnímu plánu.

22km prochajda s 700m nastoupanými  metry kolem Neuschwansteinu přes Hohenschwangau Lechfall, kde se čvachtáme v ledové vodě. Oběd ve Fussenu a přes Kalvárii zpět na parkoviště pod Tegelbergem. Mapa trasy zde.

Balíme se a jedeme směr Reutte, kde si kupujeme večeři a budeme snažit najít hezké místo na nocleh směrem na Plansee. Podařilo se u Frauenbrünnele, malé kapličky s pramenem pitné vody, a přes silnici Kleiner Plansee s křišťálovou ledovou vodou. Večeře a koupačka v Plansee se zapadajícím sluncem za vrcholy Alp.

2.den

Romantické probuzení, ranní koupačka ve vodě, nahodit šaty a honem do zámeckého parku Linderhof. Vstup do parku zdarma. Zase jsme měli štěstí a vodotrysk se nám ukázal v plné kráse, obejití zahrady a parku trvá tak 2 hodiny. Cestou zpátky na Plansee se rozhlížíme po naší další další ložnici někde v blízkosti hranic Německa a Rakouska. Na oběd stavíme v restauraci s vlastním stádem krav na pravý Schnitzel.

Pak už jen nafouknout paddleboard a cachtat se a bojovat s protivětrem. Dostatečně vykoupaní a umytí frčíme nakoupit na večeři a hlavně bohatou snídani s ledovým kapučínem, jelikož v plánu je zdolat vrchol Kreuzspitze 2185m.n.m. (Pozn.: mapy.cz říkají, že má jen 2184, ale na vrcholu je cedule 2185 a já si ten metr fakt zasloužím:-D ). Na Kreuspitze se vychází z parkoviště, kde je cedule s ukazatelem 3,5 hodiny. Což nám zabrala cesta nahoru a další 3,5 hodiny dolů. Obzvlášť poslední úsek nahoru je dost dobrodružný. Bez jištění se leze po skalách ve stylu „Adam Ondra“ nad propastí. Ale zvládly to dvě důchodkyně před náma a byla by ostuda, kdybychom to my vzdali.

3.den

Vyspinkaní dorůžova a nasnídaní tady pospícháme na parkoviště,k výchozímu bodu na Kreuzspitze.

Krásně značenou cestu 5,5km dlouhou až k vrcholovému kříži s převýšením je 1095m lezeme 3,10 hodin. Cesta dolů byla stejně náročná, jelikož jsou tam 3 úseky lezení a 1 velké šotolinové pole, kde musíte brzdit vším čím máte. Nebudu lhát, byly 2 momenty kdy jsem to chtěla zabalit protože se mi to zdálo nebezpečné, ale v tu chvíli jsme potkali důchodce, kteří buď šli nahoru, nebo důchodce, co jako šňabající kamzík scházel dolů. Rozhodně jsme tam nebyli nejstarší, a rozhodně nikdo neměl lezeckou výbavu 😊 a to všechno po boku mého manžela mě dodalo odvahy.

Úplně zdrchaní jsme zapadli do první rozumné restaurace po cestě k Walchensee, a to Hexenstüber’l v Oberau. 3 knedlíky (špekový, sýrový a špenátový) posypaný gorgonzorou dodal energii vypravit se na další místo v hledáčku.

Walchensee je krásné jezero, s podobou menší německé Gardy. Jižní část je zpoplatněná, za 6éček si projede krásné strmné břehy. Je tu méně lidí, ale stejně placená parkoviště 😊. Voda v jezeře je o krapek teplejší, ale možná už jsme byli jen zvyklí. Tyrkysová voda vábí stejně tak dobře, jako vy vábíte bodavý hmyz.

Máme před sebou poslední noc a hlavně vážně znavené tělo, které si zaslouží ještě hamburger na noc. Proto míříme do restaurace We2brothers na parádní 2 burgery do Rakouska 😊. Pak už jen najít flek na spaní blízko soutěsky, která bude naším rozloučením s prodlouženým víkendem.

4.den

Noc jsme prospali asi 800m od vstupu do soutěsky Leutascher Geisterklamm. Je to 2km procházka k vysokému vodopádu z kopce do kopce, do kopce a z kopce. Procházka hezká a zdarma, vodopád zavřený a za peníze. Bistro u vchodu taky nemělo otevřeno, nikde žádná provozní doba. Tak mám z toho takové smíšené pocity. Nicméně řádně propocená jsem se před cestou chtěla jako správná dáma vykoupat, takže proběhl aspoň 2 vteřinový ponor do ledové řeky Leutascher Ache 😊

V Mittenwaldu jsme si v místním pekařství dali snídani, nakoupili pro naše 3 poklady odpustky, nasedli do auta a musím říct popravdě, že se mi stýská.

Tenhle typ poznávání je pro mě balzámem na duši, být jen s chlapem sami pro sebe, vystoupit z komfortu a zjistit, že svět nám leží na dlani 😊 Víc netřeba.

Postřehy:

• Pekařství jsou ideální místo na snídani: čerstvé pečivo, koláče + výborná káva + čisté WC
  • U kostelů a kapliček většinou nikdo neprudí s přespáním na 1 noc
  • Místo si chce chytnou kolem 19 hodiny a pak spíte sami 😊
  • Máte-li v plánu jít na turistický výlet, chce to parkovat nejpozději v 7 hodin ráno, pak už je parkoviště plné
  • Absolutně nejlepším kamarádem VANu jsou sítě proti komárům a vyrovnávací klínky nebo prkýnka 😊
  • Hlavně si nenechat žabky před autem, jednak je známka kempení a jednak můžete v noci rozmáznout slimáka chodidlem v papuči
  • Aspoň 2 power banky
  • Mít po boku toho správného parťáka 😊

Přátelé, mapu do ruky a VAN*LIFE*ONE*LOVE

Jak to vidí Mára

Spaní v autě nebo kempení nikdy nebylo na mém bucket listu, ale jelikož jsem duše otevřená a Aničce udělám co jí na očích vidím (nebo mi to několikrát zopakuje) nic jsem proti cestě se spaním v autě v Alpách nenamítal.

Po návratu musím říct, že přes menší diskonfort je to ideální trávení prodlouženého víkendu. Celá dovolená je taková „pomalá“ a „líná“. Nikam se nemusíme hnát, vše potřebné máme pořád u sebe a chodíme si kam se nám zamane a kdy se nám zamane. Velkoku roli určitě hraje počasí, které vyšlo perfektně a fakt, že naše koupelna byly alpská jezera, z kterých člověk nepáchne rybinou a není od sinic jako po koupání v rybníku u nás.